۱۳۹۹ شهریور ۲۰, پنجشنبه

اعتراضات آبان؛ گزارشی از آخرین وضعیت آرزو قاسمی در زندان اوین

 رزو قاسمی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ از حدود یک ماه پیش دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند. خانم قاسمی که ۲۲ سال سن دارد، پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرزو قاسمی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ از حدود یک ماه پیش دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند.

آرزو قاسمی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

خانم قاسمی نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد و در تاریخ ۱۹ مرداد امسال برای تحمل حبس راهی زندان اوین شد.
آرزو قاسمی متولد سال ۱۳۷۷ در تهران است.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر