۱۳۹۹ شهریور ۱, شنبه

دستگیری تعدادی از معترضان به سیاست‌های استخدامی شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی

سه‌شنبه ۲۸ مرداد تعدادی از معترضان به سیاست‌های استخدامی شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های بومی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت شش تن از افراد بازداشت شده به نام‌های “قیس ناصری فرزند جلیل، قاسم ناصری، رمضان معاوی فرزند حبیب، عارف ناصری فرزند بهادر ،فاضل کردونی فرزند حاچم و جلیل عبودی کردونى” تاکنون توسط هرانا احراز شده است.

دهها تن از جوانان جویای کار در روستاهای موران و عمیشیه در بخش سویسه شهرستان کارون طی یک هفته گذشته در اعتراض به بیکاری و به‌‌کارگیری نیروهای غیر بومی مقابل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یک منبع مطلع از وضعیت این شهروندان در خصوص برگزاری  این تجمع و وضعیت افراد بازداشت شده به هرانا گفت: “این افراد که عموما از روستاهای موران و عمیشیه هستند مقابل شرکت نیشکر دعبل خزاعی نسبت به عدم استخدام آنان در این شرکت تجمع کردند. پیشتر در زمان ساخت این شرکت مردم به دلیل مصادره و ساخت کارخانه روی آن اعتراض کردند اما مسئولان با وعده استخدام جوانان منطقه در این شرکت مردم را راضی کردند و حالا حاضر نیستند نیروی بومی استخدام کنند. پس از تجمع روز سه‌شنبه نیز نیروهای امنیتی این دو روستا را محاصره کرده و شماری از اهالی را بازداشت کردند”.

دهستان موران در بخش سویسه شهرستان کارون واقع در استان خوزستان در ایران است. روستای عمیشیه نیز در دهستان موران واقع شده است.
اعتراض نسبت به استخدام نیروهای غیربومی در استان خوزستان امری مسبوق به سابقه است. پیشتر نیز در مهرماه ۹۸ جمعی از شهروندان ساکن شهرستان بهبهان در اعتراض به بیکاری و استخدام نیروهای غیربومی در پالایشگاه بید بلند ۲ خلیج فارس، در مقابل محل برگزاری نماز جمعه این شهر دست به تجمع زدند. هرانا 2شهریور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر